glada_scouter_som_leker

Miniatyret och Upptäcktsresan 2024

Almtuna scoutkår var värdkår för spårarnas och upptäckarnas distriktstävlingar 2024!

Miniatyret och Upptäcktsresan 2024

Almtuna scoutkår var värdkår för spårarscouternas och upptäckarscouternas i Upplandsslättens scoutdistrikt distriktstävlingar, Miniatyret och Upptäcktsresan.

Tävlingarna gick av stapeln lördagen den 13:e april med start och målgång vid Lindbackens skola. På slingan passerade de tävlande bland annat vår stuga Ekbacken.

Almtuna scoutkår hade engagerat äventyrar-, utmanar- och roverscouter i att planera och bemanna kontrollerna med stöttning av sina ledare.

Pallplaceringar

Resultat från Miniatyret 2024

1. Patrull Kentaurerna från Karlsro scoutkår
  2. Patrull Myrorna från Karlsro scoutkår
  3. Patrull Rymdfararna från Karlsro scoutkår

Resultat från Upptäcktsresan 2024

1. Patrull Örnarna från Wasakåren
  2. Patrull Skotstekarna från Svartbäcken scoutkår
  3. Patrull Rymdfararna från Karlsro scoutkår

Kvarglömt

Kvarglömt som har hittats efter tävlingarna är en scoutskjorta i modellera(?), en mössa, en regnjacka, två sittunderlag och en termosmugg. Se bilder nedan.

Kontakt

Tävlingsledningen bestod av Karin Grannas, Emma Ahrnstedt och Kalle Michanek. Ni når oss på miniupp@almtunascout.se.

Tävlingsansvarig i distriktet nås på tavlingar@scoutuppland.se.